Pagina's

26 september 2013

Taco Mundo breidt uit!

Taco Mundo staat op 13 vestigingen! Met de opening van een derde vestiging in de Hoofdstad staat de bezorgende Tex Mex formule op 13 vestigingen in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen aan de Pieter Calandlaan 703 Amsterdam.


Het hoofdkantoor heeft nogal wilde plannen: "De uitbreiding past binnen de strategie van Taco Mundo om de bestaande landelijke dekking verder uit te breiden middels franchise." De keten zegt nog uitstekende groeikansen te zien in andere steden met tenminste 50.000 huishoudens en verwacht dit jaar nog meer vestigingen te openen."

De Mexicaanse keuken is in Nederland en eigenlijk heel Europa niet zo bekend. Er zijn wel enkele Mexicaanse restaurants en we kennen in Nederland de keten Popocatepetl maar je komt ze niet veel tegen. In Amerika is dat heel anders, Taco's, Burrito's en Enchiladas zijn gemeengoed en werkelijk overal te verkrijgen. Logisch ook want er wonen tientallen miljoenen Mexicanen in het land en het grenst aan Mexico.


Hoe komt het dan dat de keten de laatste jaren zo aan het groeien is. Een van de verklaringen die ik hiervoor kan geven is dat de Mexicaanse keuken steeds meer bekendheid geniet onder de bevolking. Wie weet hebben de Knorr Wereldgerechten hier wat mee te maken? 


Hetzelfde heeft namelijk ook een grote rol gespeeld bij de beslissing van Chipotle Mexican Grill en Taco Bell om de Europese markt op te gaan. Stukje bij beetje, niet te snel. Taco Bell wil vooral niet nog een keer gezichtsverlies lijden door zich te moeten terugtrekken uit de Europese markt. Zij zijn voorzichtig begonnen in Cyprus en Spanje. Chipotle begint in Engeland omdat zij al wat bekendheid genieten onder de vele Engelse toeristen die jaarlijks in Amerika op vakantie gaan.

Een tweede verklaring is dat thuisbezorgd.nl een grote rol speelt bj de groei van deze formule. Bestellen wordt steeds populairder en dan ziet men ineens burrito's en quesadilla's voorbij komen en denkt 'hee! dat wil ik ook eens proberen'.

Ik zelf ben niet zo gek op Taco Mundo al heb ik er nog nooit gegeten. Iets aan de keten geeft me gewoon koude rillingen. Ik kan me herinneren dat ze open gingen aan de Coolsingel in Rotterdam een paar jaren geleden. Ze zijn geloof ik maar een paar maanden open geweest. De formule is opgericht in 2001 en meteen al hadden ze grootse plannen, het is nu 13 jaar later en het moet gezegd, ze bestaan nog en ze hebben inmiddels 13 vestigingen.

Wie weet heb ik me wel vergist in Taco Mundo?


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten